povaaminen -fortune telling-
d0029105_21484571.jpgToday, my friend told me "fish fortune-telling".
She said it sooo hit!
Then I tried it...
So it was really hit!!!
My fish character is a frogfish.
Its picture is to the left.
I didn't know such fish.
My result of the fortune-telling is this.
The result said I'm a kind pacifist who mild and inconspicuous.
And it said she compatible with me!!!
I'm glad!
But I've already understood such a thing!! lol

And it's Pauli's birthday today!!
Hyvää syntymäpäivää!!!

Then it's holiday is called Vappu in Finland today.
Vappu is a name of the girl who appears in the normothermia mythology.
And it's a big event for students.
It's said that Vappu is a day usually quiet Finns become cheerful once a year!

♪Today's song♪
About My Sorrow / Negative

I decided to write "Today's song" from today!!
It's a song my feelings on the day♪
Listen if you interested in it!



++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

今日、友達に「お魚占い」ってのを教えてもらったの。
彼女いわく、すっごく当たるんだって。
それで、私もやってみたの...
そしたら、ほんとに当たってたのよ!!!
私のお魚キャラクターってのはイザリウオだったの。
写真は左にあるやつ。
そんな魚いるって知らなかったわ。
私の占いの結果はこれ
その結果によると、私はおとなしくて目立たない、優しい平和主義者らしいの。
それと、彼女は、私と相性がいいんだって!!!
うれしいわ!
でも、そんなの前から分かってたけどね!! (笑)

そして、今日はパウリの誕生日なの!!
Hyvää syntymäpäivää!!!

それから、今日はフィンランドでは、ヴァップっていう祝日なの。
ヴァップってのは、北欧神話に出てくる女の子の名前なんだって。
それで、学生達にとってはビッグ・イベントらしいの。
ヴァップは、ふだん静かなフィンランド人が年に一度、陽気になる日って言われてるんだって~!

♪今日の一曲♪
アバウト・マイ・ソロウ / ネガティヴ

今日から、「今日の一曲」ってのを書くことにしたの!!
その日の私の気分の曲なの♪
興味があったら聴いてみてね!
[PR]
by r-leap | 2005-05-01 22:49 | päiväkirja -diary- | top
<< huhu -rumor- paahtoleipä -to... >>